söndag, april 23, 2006

For the record (igen tror jag...)

Vill härmed högaktningsfull informera om att när jag underhåller barn så tar jag uppgiften på största allvar. Jag hoppar säck, springer med en sked potatis i munnen, jazzar loss i dansstopp och plitar dit svansar på små oskyldiga svin. Gränsen går vid kareoken. Inte av blygsamhet, utan snarare för att bevara de små liven från alltför stora trauman.

Silvertejp, som någon så förmätet antydde, är inte tänkt för barnunderhållning. Det är förbehållet mig och stortrollet. But don't ask me how - det är vår väl bevarade hemlighet! Dock kan den säljas för dyra pengar, om någon känner sig i behov av att piffa upp sitt liv. Allt kan köpas för pengar, där är bara fråga om hur mycket (eller hur det nu var).

Nu ska jag gå in i ett hörn och tjura! Varför undrar ni? Hallå, behöver ni fråga det? Se tidigare inlägg. Dels hintar jag om födelsedag och presenter. Kommenterar någon? Nej inte alls. Jag får väl köpa mina förbaskade presenter själv då! Men än värre, var det någon som protesterade när jag skrev 50 års dag? Inte en endaste!

Inte någon som vill åt min kropp alltså. Det är bara min själ ni är ute efter. Typiskt! Så nu struntar jag i er. Iaf för ikväll, piluttan på er. Jag gör som jag brukar, tröstar mig i JB's famn.

Och med det säger vi* klart slut från Trollskogen. Denna vårvarma söndag, en kväll i april i glädjens och frihetens år anno 2006.

*jag har förstått att kungligheter omtalar sig själva som vi, så det har jag börjat med. Queen of Hybris som jag är.

6 kommentarer:

... sa...

Hörrududu Eeeers Highness!
Du skrev inget om att 50-årsdagen skulle vara nära förestående typ vilken dag som helst heller! Enligt texten skulle man mkt väl kunna tro att det tilldrar sig tidigast om en 10-15 år såddär! Helst med tanken på att du just hoppar säck och pysslar med annat...nu ska jag inte dra upp lampskärmarna hrm hrm.
Å frexten behöver jag nog en 10-15 år att spara ihop til en present som anstår en sådan enastående och go person som DU!
Natti natti...när JB e klar med dig kan du skicka honom södreöver!

Bambi sa...

Instämmer med Kimmi, du skrev inte vare sig datum eller vilket år, detta inträffar! Mera info, tack!!

Anonym sa...

Dearest queen Batbut! Det är ju allenast Er flödande visdom som får oss ödmjuka tjänare att tvivla på Eder verkliga ålder - kan någon så klok och god och vis och... vara blott 25 år?

Hätila ragulbur på fåtskliaben - som Ugglan i Nalle Puh skriver när han påstått att han skrivit "Hjärtliga gratulationer på födelsedagen"

Men vad GÖR ni med silvertjepen?!?!?

Batbut sa...

Hihi.. nu lura jag er allt! Det är faktiskt flera år till dess, iaf 5 st. Men jag tänkte att om ni sparade 1 krona om dagen i 5 år så blev det en fin present, iaf en hel massa silvertejp!
Lilla tanten, så skönt att Du förstått min verkliga ålder. Men vad vi gör med silvertejpen är en väl bevarad hemlighet. Som kan avslöjas mot stora summor pengar. Vi tar både cash, kort eller check

Bambi sa...

Men du, vilket datum?? Fattar vi väl att det inte var i år! *fnyser* Finns då rakt inte några 50 åriga elefanter på barnkalas!!
:-))

Batbut sa...

Datum? Snart... snart... bara några ynka små veckor kvar. Inte 2 och inte 3 men kanske nästan mitt emellan. Jag har önskat mig en ask knappnålar - är det en bra present? *S*