tisdag, april 18, 2006

När Batbut rycker ut

Ibland tycker jag själv att jag är otroligt hjälpsam. Fast det är inte alltid det uppskattas....
En gång i tiden hade jag en arbetskompis som desperat sökte en flickvän. Det enda som rörde sig i hand huvud var hur han skulle fixa en dejt, samtidigt som han var alltför oföretagsam för att komma till skott. Det blev bara en massa snack.

Så en dag var han ute på lunch och efter det förändrades hela hans tillvaro. Hans mobil ringde stup i stöten och det var ett antal madamer som var på jakt efter en dejt. En del var helt okej och somliga hade väl inte alla hästar i stallet. Men det hände iaf något.

Själv kunde han inte riktigt förstå hur det kom sig. Bl a klurade han en hel del på hur hans telefonnummer hamnat på marknaden.

Då gav jag honom en liten ledtråd. Att kolla jackan. På en illröd dymodekal stod det:

"Desperately seeking girlfriend - pls call No xxx xxx"

Han blev inte riktigt så glad som jag trott.

13 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA HA!!!

anna sa...

hahaha....du coch dina raggsockar....men du trollskogen, visst ligger den i stockholmsområdet??

... sa...

Ååååh..det tyckte jag var gulligt gjort! *fnittrar*

Bambi sa...

Sicken otacksam jäkel! :-)))

Batbut sa...

Sandra, ett gott skratt förlänger livet *s*
Anna, jag som bara ville hjälpa till! Och ja, Trollskogen är i Stockholm. Inne i Stockholm (till skillnad från Sandra som är UTANFÖR tullarna *S*)
Kimmi, visst är jag lite gullig *s*
Bambi, säger samma sak!

anna sa...

ha! då kommer jag faktiskt till trollskogen i maj....kolla på min blogg =D

Anonym sa...

*asg* förvånande :-)

Soliga hälsningar från Västerås
/M

Batbut sa...

Maria, en del killar är knasiga...*S*
Anna, fika?

Lyckliga Grodan sa...

vissa bara fattar inte att man ser till deras bästa.. eller hur???

The Female Dinousaur sa...

Han ska vara glad att du inte skrev "sparka mig". Det måste väl ha varit helt underbart att känna sig så eftertraktad... :-)

PGW sa...

OK glöm allt jag sagt om att jag letar en prins!

*orolig*

;-)

Humlan sa...

*asg*
...men hittade han någon då? ...eller sa han nej till dom, bara för att du hade gjort lite reklam???

Cornelia sa...

kreativt - datingservice - om du vill byta bransch alltså...